tand

Tandenmaand

Maart is traditioneel de tandenmaand. Tijdens deze periode wordt er extra aandacht gegeven aan het gebit van onze viervoeters. Tandproblemen komen vaker voor dan we denken: 80% van de honden en katten ouder dan 3 jaar hebben gebitsproblemen. Dus preventie ervan is een heel belangrijke factor.

We kunnen dit op verschillende manieren doen:

1. Tanden poetsen is nog steeds de beste manier om tandplak te voorkomen. Dieren kunnen aangeleerd worden om hun tanden te laten poetsen. Let wel op: humane tandpasta is hier absoluut NIET voor geschikt. Deze bevat fluoride dat darmstoornissen kan veroorzaken.

2. Kauwstrips of kauwbeentjes dragen bij tot het voorkomen van tandplak en het versterken van het tandvlees. Vraag ons hierbij zeker om advies: VvD verkoopt hoogstaand kwalitatieve producten.

3. Ook wanneer de adem niet zo fris ruikt, bestaan er producten die u aan de voeding of het drinkwater kan toevoegen. Zo kan er een poeder aan het voer toegevoegd worden om dit probleem te verhelpen. Deze is op basis van een speciaal type algen en werkt via het vasculair systeem (de bloedvaten) tot in de speekselklieren. Via het speeksel wordt de mond behandeld. De slechte adem verdwijnt na 3-6 weken toediening.

Comments are closed.